ان الحسین مصباح الهدى و سفینة النجاة
با قلب بشر، مونس و دمساز حسین است،در خلوت دل محرم و همراز، حسین است. 
قالب وبلاگ
در كتاب‌ «كشف‌ الغمّه‌» از كتاب‌ «الفتوح‌» وارد است‌ كه‌ چون‌ لشكریان‌ ابن‌ زیاد آن‌ حضرت‌ را در پرّه‌ گرفتند و از آب‌ منع‌ كردند و از اصحاب‌ آن‌ حضرت‌ همه‌ را كشتند، تیری‌ به‌ سوی‌ طفل‌ صغیر آن‌ حضرت‌ آمد و او را بكشت‌.
 حضرت‌ او را به‌ خونهایش‌ آلوده‌ كرد، و با شمشیر حفیره‌ای‌ حفر و او را در آن‌ مدفون‌ ساخت‌، و سپس‌ در مقابل‌ لشكر ایستاده‌ و حمله‌ می‌آورد، و این‌ رَجَز را می‌خواند:

غَدَرَ الْقَوْمُ وَقِدْمـًا رَغِبُوا قَتَلُوا قِدْم [36] عَلِیًّا وَابْنَهُ حَسَدًا مِنْهُمْ وَقَالُوا أَجْمِعُوا یَا لَقَوْمٍ لاِنَاسٍ رُذَّلٍ ثُمَّ سَارُوا وَتَوَاصَوْا كُلُّهُمْ لَمْ یَخَافُوا اللَهَ فِی‌ سَفْكِ دَمِی‌ وَابْنُ سَعْدٍ قَدْ رَمَانِی‌ عَنْوَه لاَ لِشَیْءٍ كَانَ مِنِّی‌ قَبْلَ ذَا بِعَلِیٍّ خَیْرِ مَنْ بَعْدَ النَّبِیّ خَیْرَه اللَهِ مِنَ الْخَلْقِ أَبِی‌ فِضَّه قَدْ صُفِیَتْ مِنْ ذَهَبٍ مَنْ لَهُ جَدٌّ كَجَدِّی‌ فِی‌ الْوَرَی‌ فَاطِمُ الزَّهْرَآءِ أُمِّی‌ وَأَبِی‌ وَ لَهُ فِی‌ یَوْمِ أُحْدٍ وَقْعَه ثُمَّ بِالاْحْزَابِ وَالْفَتْحِ مَعـًا فِی‌ سَبِیلِ اللَهِ؛ مَاذَا صَنَعَتْ عِتْرَه الْبَرِّ النَّبِیِّ الْمُصْطَفَی‌ وَ
عَنْ ثَوَابِ اللَهِ رَبِّ الثَّقَلَیْن‌ حَسَنَ الْخَیْرِ كَرِیمَ الطَّرَفَیْن‌ نُقْبِلِ الاْ´نَ جَمِیعـًا بِالْحُسَیْن‌ جَمَعُوا الْجَمْعَ لاِهْلِالْحَرَمَیْن‌ لاِجْتِیَاحِی‌، لِلرِّضَابِالْمُلْحِدَیْن‌ لِعُبَیْدِ اللَهِ نَسْلِ الْفَاجِرَیْن‌ بِجُنُودٍ كَوُكُوفِ الْهَاطِلَیْن‌ غَیْرِ فَخْرِی‌ بِضِیَآءِ الْفَرْقَدَیْن‌ وَالنَّبِیِّ الْقُرَشِیِّ الْوَالِدَیْن‌ ثُمَّ أُمِّی‌ فَأَنَا ابْنُ الْخَیْرَتَیْن‌ فَأَنَا الْفِضَّه وَابْنُ الذَّهَبَیْن‌ أوْ كَشَیْخِی‌ فَأَنَا ابْنُ الْقَمَرَیْن‌ قَاصِمُ الْكُفْرِ بِبَدْرٍ وَحُنَیْن‌ شَفَتِ الْغِلَّ بِفَضِّ الْعَسْكَرَیْن‌ كَانَ فِیهَا حَتْفُ أَهْلِ الْقِبْلَتَیْن‌ أُمَّه السَّوءِ مَعـًا بِالْعِتْرَتَیْن‌ عَلِیِّ الْوَرْدِ [37] بَیْنَ [38] الْجَحْفَلَیْن‌

1 ـ «این‌ جماعت‌ خیانت‌ كردند و كافر شدند. و از زمان‌ پیشین‌، از ثواب‌ خداوند كه‌ پروردگار جنّ و انس‌ است‌ اعراض‌ كرده‌ و روی‌ گردانیده‌اند.
 2 ـ این‌ گروه‌، علیّ بن‌ ابی‌طالب‌ را كشتند. و پسر او حسن‌ را نیز كه‌ از ناحیه‌ پدر و مادر، بزرگوار و كریم‌ بود كشتند.
 3 ـ از روی‌ حِقد و كینه‌ای‌ كه‌ در دل‌ داشتند، گفته‌اند: جمع‌ شوید تا همگی‌ اینك‌ بر حسین‌ یورش‌ بریم‌.
 4 ـ ای‌ قوم‌ به‌ فریاد رسید! داد از دستِ مردم‌ رَذل‌ و پستی‌ كه‌ جماعت‌ها را برای‌ جنگ‌ با اهل‌ حَرَمین‌ (مكّه‌ و مدینه‌) برانگیخته‌اند.
 5 ـ و سپس‌ همه‌ به‌ راه‌ افتادند و به‌ خاطر خشنودی‌ دو نفر مُلحد و زندیق‌ (یزید و عبیدالله‌ بن‌ زیاد) برای‌ استیصال‌ و به‌ هلاكت‌ رسانیدن‌ من‌، یكدیگر را سفارش‌ می‌كردند.
 6 ـ در ریختن‌ خون‌ من‌، به‌ جهت‌ رضای‌ خاطر عبیدالله‌ بن‌ زیاد كه‌ زاده‌ دو نفر كافر است‌، از خداوند نترسیدند.
 7 ـ و ابن‌ سعد، از روی‌ قهر و غلبه‌، با لشكری‌ انبوه‌ چون‌ دانه‌های‌ باران‌ شدید، بر من‌ ریخت‌ و مرا هدف‌ تیرباران‌ خود نمود.
 8 ـ این‌ كینه‌توزی‌ و سلطه‌ جوئی‌ آنان‌، نه‌ از جهت‌ جُرم‌ و جنایتی‌ است‌ كه‌ از من‌ سرزده‌ است‌؛ بلكه‌ تنها بجهت‌ افتخار من‌ به‌ نور و ضیاء دو ستاره‌ فروزانست‌:
 9 ـ یكی‌ از آنها علیّ بن‌ أبی‌طالب‌ كه‌ بهترین‌ افراد روی‌ زمین‌ بعد از پیغمبر است‌، و دیگری‌ رسول‌ خدا كه‌ هم‌ از ناحیه‌ پدر و هم‌ از ناحیه‌ مادر قُرَشی‌ است‌.
 10 ـ انتخاب‌ شده‌ و پسندیده‌ خدا از میان‌ همه‌ مردمان‌، پدر من‌ است‌، و پس‌ از آن‌ مادرم‌؛ پس‌ من‌ فرزند دو پسندیده‌ترین‌ و برگزیده‌ترین‌ مردم‌ هستم‌!
 11 ـ من‌ نقره‌ای‌ هستم‌ كه‌ از طلا به‌ دست‌ آمده‌ است‌، و بنابراین‌ من‌ نقره‌ بوده‌ و فرزند دو طلا می‌باشم‌.
 12 ـ در میان‌ تمامی‌ مخلوقات‌، كیست‌ كه‌ جدّی‌ مانند جدّ من‌ داشته‌ باشد؟ و یا مربّی‌ و معلّمی‌ مانند پدر من‌ علیّ؟ پس‌ من‌ فرزند دو ماه‌ تابناكم‌.
 13 ـ فاطمه‌ زهراء مادر من‌ است‌. و پدر من‌ كوبنده‌ و شكننده‌ كفر است‌ در روز جنگ‌ بدر و غزوه‌ حُنین‌.
 14 ـ و از برای‌ پدر من‌ در واقعه‌ اُحد داستانی‌ است‌ كه‌ به‌ واسطه‌ پراكنده‌ كردن‌ لشكر اشرار و كفّار، موجبات‌ شفای‌ غصّه‌ و اندوه‌ دل‌ اهل‌ ایمان‌ را فراهم‌ ساخت‌.
 15 ـ و موقعیّت‌ و داستان‌ دیگر او در غزوه‌ أحزاب‌ و واقعه‌ فتح‌ مكّه‌ است‌ كه‌ در آن‌ شدائدی‌ كه‌ مرگ‌ بر مسلمانان‌ و اهل‌ دو قبله‌ می‌بارید؛ با قدم‌ راستین‌ او در جنگ‌، مرگ‌ و شكست‌ در هم‌ پیچید و ظفر برای‌ مسلمین‌ شد.
 16 ـ این‌ كارها را پدرم‌ در راه‌ خدا و فی‌ سبیل‌ الله‌ انجام‌ می‌داد؛ و حالا ببینید این‌ امّت‌ بدسرشت‌ و بدكردار، با دو عترت‌ پاك‌ چه‌ كردند!
 17 ـ یكی‌ عترت‌ پیامبر نیكوی‌ نیكوكردار محمّد مصطفی‌، و دیگر عترت‌ علیّ بن‌ أبی‌طالب‌ كه‌
 در هنگام‌ جنگ‌ میان‌ دو لشكر كه‌ چهره‌ها زرد می‌شد؛ پیوسته‌ چهره‌اش‌ چون‌ گل‌ سرخ‌ می‌درخشید.»
عبدالله‌ بن‌ عمّار بن‌ یَغوث‌ می‌گوید: من‌ هیچ‌ مغلوبی‌ كه‌ مورد تهاجم‌ افراد بسیاری‌ قرار گرفته‌ باشد، و تمام‌ اولاد او و اهل‌ بیت‌ او و اصحاب‌ او كشته‌ شده‌ باشند ندیده‌ام‌، كه‌ قلبش‌ محكمتر و دلش‌ مطمئن‌تر و گامش‌ استوارتر بوده‌ باشد از حسین‌ بن‌ علیّ. در اینحال‌ كه‌ به‌ لشكر دشمن‌ حمله‌ می‌نمود تمام‌ رجال‌ و سپاهیان‌ از مقابلش‌ می‌گریختند و یك‌ نفر باقی‌ نمی‌ماند. [39]
 عمر بن‌ سعد به‌ جماعت‌ لشكر فریاد زد: این‌ فرزند أنْزَع‌ بَطین‌ (علیّ بن‌ أبی‌طالب‌) است‌! این‌ فرزند كشنده‌ عرب‌ است‌! او را در پرّه‌ گیرید، و از هر جانب‌ به‌ او حمله‌ور شوید!
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

نویسندگان
لینک های مفید
نظر سنجی
آیا از وبلاگ ما راضی هستین؟






صفحات جانبی
لینک های مفید
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب
:: خرید آنلاین شارژ موبایل :://Ashoora.ir|Ashoora-Logo Begins
تماس با ما



در این وبلاگ
در كل اینترنت

Code Center

:: خرید آنلاین شارژ موبایل ::

Code Center

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic