ان الحسین مصباح الهدى و سفینة النجاة
با قلب بشر، مونس و دمساز حسین است،در خلوت دل محرم و همراز، حسین است. 
قالب وبلاگ
در قرآن از افراد ترسو و تن پرور به شدت انتقاد شده است ؛ یخشون النّاس ‍ كخشیة اللّه (129) و لا طاقة لنا الیوم (130) و از افراد شجاع ستایش شده است . مثلاً بعضى براى تضعیف روحیّه ى مسلمین مى گفتند: دشمنان شما زیادند ولى مؤ منین به جاى ترس ایمانشان زیاد مى شود؛ انّ النّاس قد جمعوا لكم فاخشوهم (131)
قرآن از كسانى كه عاشق جبهه هستند و بخاطر نداشتن امكانات اشك مى ریزند ستایش مى كند اعینهم تفیض من الدَّمع حَزناً الا یجدوا ما ینفقون (132)
در قرآن از افراد ترسو و تن پرور به شدت انتقاد شده است ؛ یخشون النّاس ‍ كخشیة اللّه (129) و لا طاقة لنا الیوم (130) و از افراد شجاع ستایش شده است . مثلاً بعضى براى تضعیف روحیّه ى مسلمین مى گفتند: دشمنان شما زیادند ولى مؤ منین به جاى ترس ایمانشان زیاد مى شود؛ انّ النّاس قد جمعوا لكم فاخشوهم (131)
قرآن از كسانى كه عاشق جبهه هستند و بخاطر نداشتن امكانات اشك مى ریزند ستایش مى كند اعینهم تفیض من الدَّمع حَزناً الا یجدوا ما ینفقون (132)
قرآن از كسانى كه براى خون دادن تسلیم فرمان هستند (گرچه خودشان ریخته نشود) ستایش مى كند. فلمّا اسلما وتلّه للجبین و نادیناه اءن یا ابراهیم قد صَدّقتَ الرؤ یا(133)
قرآن كسى را كه در جبهه از خود شهامت نشان مى دهد لایق مقام مى داند. فقتل داود جالوت فاتیناه الملك و الحكمة (134)
قرآن یكى از ارزشهاى حضرت ابراهیم را جراءت او بر شكستن بت ها مى داند. تاللّه لاَكیدنّ اصنامكم (135)
قرآن مى فرماید: چه بسا پیامبرانى كه با همراهان مخلص به جبهه و جنگ رفتند و در برابر سختى ها سستى نورزیدند و از خود ضعف نشان نداده و سر فرود نیاوردند و اینگونه كار و روحیّه ى آنان را مى ستاید
و كاءیّن من نبىّ قاتل معه رِبّیونَ كثیرٌ فما وَهَنوا لِما اصابهم فى سبیل اللّه و ما ضَعُفوا و مااستكانوا و اللّه یحبّ الصابرین (136)
شاید یكى از اسرار مهم مراسم حج كه بر تمام حجاج بیت اللّه واجب شده است تا شبهایى را در بیرون مكه (بیابان منى ) بمانند آن است كه آنجا قربانگاه اسماعیل و محل مبارزه حضرت ابراهیم با شیطان است .
آرى وجوب توقّف در قتلگاه اولیاى خدا، یك عزادارى عملى و بیادماندن یاد شهداست .
در برابر این گروه ، قرآن از گروه هایى به شدّت انتقاد كرده است از جمله :
1 - كسانى كه تنها به زندگى دنیا دل بسته اند. اءرضیتم بالحیوة الدنیا
2 - كسانى كه رفاه زندگى را محبوب تر از جبهه و جهاد مى دانند. قل ان كان ابائكم و ابنائكم و اخوانكم و ازواجكم و عشیرتكم و اموال اقترفتموها و تجارة تخشون كسادها اءحبّ الیكم من اللّه و رسوله و جهاد فى سبیله فتَربّصوا...(137)
3 - كسانى كه از دشمن مى ترسند. قالوا لاطاقة لنا الیوم بجالوت و جُنوده (138)
4 - كسانى كه مسئله نا امنى خانه را مطرح مى كنند و براى فرار از جببهه و جنگ ، از پیغمبر مرخّصى مى خواهند. یقولون اِنّ بُیوتنا عورة و ما هى بعورة (139)
5 - كسانى كه از پیامبر براى شركت در جبهه عذرخواهى مى كنند و بهانه مى گیرند كه شركت ما در جنگ تبوك سبب گناه مى شود، زیرا در برخورد با رومیان به دخترانشان نگاه خواهیم كرد و گرفتار فتنه و گناه خواهیم شد. در حالى كه بزرگ ترین فتنه و گناه كه در آن غرق شده اند، فرار از جبهه و تنها گذاشتن پیامبر است و منهم مَن یقول ائذن لى و لا تَفتِنّى اَلا فى الفتنة سقطوا(140)
كسانى كه گرمى هوا را براى ترك جنگ بهانه قرار دادند. قالوا لا تَنفروا فى الحَّر قل نارُ جهنّم اشدُّ حرّا(141)
كسانى كه به خاطر نرفتن به جبهه خوشحالند. فرح المخلّفون بمَقعَدهم خلاف رسول اللّه (142)
خداوند به پیامبرش دستور مى دهد بر مرده ى مرفّهانِ بى درد و منافقانِ ترسو و فراریان از جبهه نماز نگزار و حتّى بر سر قبر فراریان نباید حاضر شد، پس بر مزار شهدا باید حاضر شد.
حضرت فاطمه علیهاالسلام هر هفته دوبار (دوشنبه و پنجشنبه ) پیاده چند كیلومتر راه را از منزل تا مزار شهداى اُحد طى مى كرد و حتّى مقدارى خاك قبر شهید را به خانه برد و از آن دانه هاى تسبیح ساخت و در دست مى چرخاند تا بدین وسیله شهدا فراموش نشوند.
خداوند آنچه در زمین و آسمان است آفرید؛اللّه الذى خلق السموات و الارض (143) و آن را مسخّر بشر قرار داد؛ سَخّر لكم ما فى السموات و ما فى الارض (144) و بشر را براى عبادت و بندگى آفرید؛ وما خلقت الجنّ و الانس الاّ لِیَعبدون (145) و قلّه ى عبادت نماز است و قلّه ى نماز سجده است كه در سجده بهتر است بر خاك كربلا و تربت شهید سجده كنیم تا شهدا فراموش ‍ نشوند.
در آداب سفر حج مى خوانیم : كسى كه مكه رود و پیامبر را در مدینه زیارت نكند جفاكار است و كسى كه به مدینه رود و پیامبر را زیارت كند و شهداى اُحد را در كنار مدینه زیارت نكند، جفا كرده است ، بنابراین چنین نتیجه مى گیریم كه الوهیّت مكه به نبوّت مدینه و نبوّت مدینه به شهادت اُحد پیوند خورده است . یعنى مكه به مدینه وابسته و مدینه به اُحد. آیا در این سرّى نیست كه شهداى اُحد 72 نفر بودند و شهداى كربلا 72 نفر و شهداى حزب جمهورى هم 72 نفر بودند؟!

[ پنجشنبه 18 آبان 1391 ] [ 08:13 ب.ظ ] [ Yaser kazemi ] [ نظربدید ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

نویسندگان
لینک های مفید
نظر سنجی
آیا از وبلاگ ما راضی هستین؟






صفحات جانبی
لینک های مفید
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب
:: خرید آنلاین شارژ موبایل :://Ashoora.ir|Ashoora-Logo Begins
تماس با ما



در این وبلاگ
در كل اینترنت

Code Center

:: خرید آنلاین شارژ موبایل ::

Code Center

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic